Головна » 2013 Квітень 1 » Креативний розвиток дитини в світлі вимог Базової програми «Я у Світі»
10:08 Креативний розвиток дитини в світлі вимог Базової програми «Я у Світі» | |
29 березня в дошкільному навчальному закладі «Віночок» Косарської сільської ради відбувся семінар-практикум на тему: «Креативний розвиток дитини в світлі вимог Базової програми «Я у Світі»». Базова програма розвитку дошкільника «Я у світі» вперше в освітньому просторі України заявила креативність як одну з пріоритетних ліній розвитку дошкільника. В ході обговорення занять дійшли до висновку, що розвиток креативності, як здатності до творчості, набуває сьогодні такої значущості тому що вона є базовою якістю особистості, її ядром, центральною характеристикою. В нормативному документі поняття «креативність» вжито не випадково. Це зроблено з метою: привернути увагу освітян до зазначеної лінії розвитку дошкільника, яка відсутня в попередніх програмах, проте вкрай актуальна сьогодні. Креативна, творча особистість — це індивід, який володіє високим рівнем знань, має потяг до нового, оригінального. Для такої особистості творча, креативна діяльність є життєвою потребою, її здібності пов’язані із створенням нового, оригінального продукту. Тому виявляючи таких дітей необхідно, надавати їм більш самостійності, спонукати дитину до елементарних дослідницьких дій, коментувати та пояснювати наслідки, заохочувати активне спостереження, підтримувати прагнення їх повторити. Орієнтованість Базового компонента на кожну особистість допомагає уникнути усередненості, рецептурності в освіті, дійти до кожної окремої дитини, розкрити всі її можливості та задатки. Важливо усвідомити головне: дитина не об’єкт, а суб’єкт активної співпраці з дорослими. Креативній, творчо спрямованій активності дошкільника притаманні: активність у мисленні, ініціативність, наявність певних нахилів, здібностей, інтересів, творчої уяви; небайдуже ставлення до навколишньої дійсності, здатність помічати, переживати, творити нове, сумніватися й шукати шляхи рішень, отримувати задоволення від результату й самого процесу творення; достатній рівень життєвої компетентності. Перед педагогами сьогодні стоїть завдання підтримувати та схвалювати найменші прояви творчості дитини, формувати в неї самодіяльність та виявити творчу вигадку. | |
|
Всього коментарів: 0 | |