Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Листопад » 27 » Формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку
16:21
Формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку
27 листопада 2013 року на базі дошкільного навчального закладу № 4 «Сонечко» ім. Софії Русової м. Кам’янка відбулося засідання методичного об’єднання вихователів дошкільних навчальних закладів району на тему: «Формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку за освітньою лінією «Дитина в природному довкіллі» згідно вимог Базового компонента дошкільної освіти». В ході засідання учасники методичного об’єднання виокремили завдання педагога при ознайомлені дитини з природним довкіллям, форми та методи, які можна використовувати при формуванні екологічної компетентності у дітей дошкільного віку.
Завдання педагога при ознайомленні дитини з природним довкіллям
♦ Збагачувати естетичні враження малюка.
♦ Розвивати інтерес до природного оточення.
♦ Зближувати дитину зі світом об'єктів та явищ, серед яких вона перебуває щодня.
♦ Розвивати сенсорні відчуття та збагачувати чуттєвий досвід.
♦ Сприяти розвитку мислення та мовлення, формувати систему початкових знань про доступні об'єкти та явища природи.
♦ Розкривати можливості для самостійного, вільного застосування набутих знань у грі, праці, нескладному дослідженні та експериментуванні.
♦ Сприяти формуванню моральних почуттів.
♦ Викликати потребу в дбайливому ставленні до природи.
Сходинки до формування в дітей любові до рідної природи — це розвиток їхніх сенсорних відчуттів, формування системи знань про об'єкти та явища природи, вміння переносити набуті знання у сферу практичної діяльності, бо ж не можна любити те, чого не знаєш, не розумієш, боїшся.
Завважимо: особливість сприйняття дітьми довкілля полягає в тому, що вони сприймають його крізь призму ставлення дорослого. Самостійно малюки мало звертають увагу на більшість об'єктів «неживої» природи та рослинного світу. Їх зазвичай цікавлять лише рухомі, цікаві за зовнішнім виглядом та поведінкою тварини і рослини. Тож завдання вихователів допомогти дитині помітити хмари, ґрунт, траву, дерева, навчити розрізняти й пізнавати їх у практичній діяльності, грі, казці.
У дошкільників виникає безліч запитань, пов'язаних з природою. Їхній інтерес важливо своєчасно задовольняти. Адже цей період найсприятливіший для того, щоб навчити дитину не лише ставити запитання, а й бути уважною до відповідей на них. У процесі пізнання діти навчаються повідомляти про свої спостереження й робити найпростіші висновки.
Дошкільнята здатні до нетривалих спостережень. Тому найдоцільніше організовувати спостереження в природі під час діяльності малят — гри, праці, навчання.
Тож бажаємо всім вихователям цікавої подорожі до країни Природи, де мудрі дорослі й талановиті діти у спільній творчості реалізують власний творчий потенціал.
Переглядів: 1713 | Додав: kamrmk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]